«

»

Ιούν 10 2020

Ψηφίστε το Σχολείο μας στην ανοιχτή ψηφοφορία κοινού του Bravo Schools

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής συμμετέχει στον διαγωνισμό “BRAVO SCHOOLS” για την Agenda 2030, η οποία οραματίζεται έναν καλύτερο κόσμο στο παρόν και μέλλον. Οι μαθητές μας προσάρμοσαν τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης στη «δική τους διάσταση» και έδωσαν την οπτική τους με αυτοσχέδια ποιήματα και ζωγραφικά έργα.
Ψηφίστε τώρα τις πρωτοβουλίες & δράσεις μας, με στόχο την επιβράβευση των μαθητικών προτάσεων. Η θετική σας ψήφος υπέρ της βιωματικής δράσης μας είναι πολύτιμη και μπορεί να προσφερθεί ως τις 15/06 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://bravo.sustainablegreece2020.com/gr/vote-school-practice?s=1649

Agenda 2030: Η δική μας διάσταση για τους 17 Στόχους

Το σχολείο μας, κατά τα έτη 2017-18 και 2018-19, υλοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ / KA2, με τίτλο Agenda 2030: Thats our challenge!, που αφορά τη βιώσιμη και ποιοτική διαχείριση των προκλήσεων της εποχής μας, θέτοντας τους 17 παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Σε συνέχεια αυτού και με τη φιλοδοξία να αναδείξουμε με τον τρόπο μας τον αντίκτυπο του προγράμματος στη σχολική κοινότητα, να διασφαλίσουμε την ευαισθητοποίησή της και να διευρύνουμε τη διάχυση των αποτελεσμάτων του, συλλάβαμε τη θεματική του συγκεκριμένου πολιτιστικού προγράμματος.

 

 

Α φάση: Σχεδιασμός

Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τριών ειδικοτήτων (Ευτυχίας Ράπτη Πληροφορικού – Ελένης Ζήκου, Φιλολόγου – Μαρίας Παπαγεωργίου, Μαθηματικού), οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης καθημερινά συντόνιζαν τα στάδια της διαδικασίας, αφού αρχικά μελέτησαν τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, οι οποίοι καλύπτουν κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, συναντιόμαστε στον χώρο του σχολείου, ανταλλάσσαμε απόψεις για το κρίσιμο θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης και της επίτευξής της και μοιράσαμε σε ομάδες επιμέρους στόχους, ανάλογα με τα κοινά ενδιαφέροντα των μαθητών. Με διαδικτυακή διερεύνηση, αλλά και μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, αυξήσαμε τις γνώσεις μας γύρω από τα ζωτικά θέματα της Agenda 2030.

Παράλληλα, αξιολογούσαμε τις ποικίλες δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης και αναθεωρούσαμε την εμπειρία μας από τις ανάλογες εκδηλώσεις, που είχαν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τη σύμπραξη της σχολικής κοινότητας, των εταίρων μας στο πρόγραμμα, των τοπικών ΜΜΕ και διακεκριμένων επιστημόνων.

Β Φάση: Υλοποίηση

Προκειμένου οι μαθητές να διαμορφώσουν δεξιότητες ώστε να αναλύουν τα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία, επιλέξαμε διαθεματικά «κείμενα» (λογοτεχνικά ή πληροφοριακά, οπτικοακουστικό υλικό, έργα τέχνης κ.ά.), τα επεξεργάστηκαν, ανέλυσαν τη δομή και τη μορφή τους και εξέφρασαν τους σχετικούς προβληματισμούς τους. Παράλληλα, στην προοπτική ως έφηβοι ενεργοί πολίτες να δρουν για τη συλλογική ευαισθητοποίηση, συμμετείχαν σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες (δημιουργική γραφή, θεατρικό παιχνίδι, ψηφιακές δημιουργίες κ.ά.). Επίσης, ενεργοποιήθηκε η συνεργασία τριών Ομίλων Αριστείας του σχολείου μας (Φιλαναγνωσίας, Πληροφορικής, Μαθηματικών και Φυσικής) για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα κατά την πραγμάτωση και κοινοποίηση των μαθητικών έργων. 

Έτσι, στη συνέχεια, οι μαθητές ανά ομάδα εργασίας εμπνεύστηκαν από την προσέγγιση των καθορισμένων Στόχων τους, ώστε να δημιουργήσουν δικά τους ποιήματα ενταγμένα στη συγκεκριμένη θεματική, με περισσότερη ή λιγότερη αισθητική αξία, αλλά σίγουρα με ενθουσιασμό και κοινωνική ευαισθησία. Επίσης, συνδύασαν τη λογοτεχνική τους επίδοση με την εικαστική αναπαράσταση κάθε στόχου, από όπου προέκυψαν έργα πρωτότυπα και ευφάνταστα.

Η όλη διαδικασία υπήρξε ιδιαίτερα γόνιμη και ευχάριστη, καθώς αναδείχθηκε η πολυδιάστατη φύση της Agenda 2030, προσαρμοσμένη στα μέτρα της εφηβικής οπτικής και καλαισθησίας. Ταυτόχρονα, τα μαθητικά έργα κόσμησαν τοίχους σχολικών αιθουσών, αλλά και κυκλοφόρησαν σε ψηφιακή μορφή. Η παρουσίαση των πονημάτων έγινε με ιδιαίτερη επιτυχία στους Ομίλους και στο σύνολο των τάξεων και γίναμε δέκτες πολλών συγχαρητηρίων για την πρωτοβουλία μας.

Γ Φάση: Αποτίμηση – Αξιολόγηση

Τέλος, θεωρούμε πως το πρόγραμμά μας αξιολογείται θετικά από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς στη δική μας κλίμακα συνέβαλε στα ακόλουθα:

  • ψυχαγωγία και αισθητική απόλαυση
  • ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και της δημιουργικής φαντασίας
  • σύνδεση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας με τομείς γνωστικών και κοινωνικών ενδιαφερόντων, τις επιστήμες, την Πληροφορική (χρήση Τ.Π.Ε., ψηφιακό βιβλίο), την τέχνη
  • προώθηση της βιωματικής και συνεργατικής μάθησης
  • εξάσκηση στην παραγωγή λόγου με τεχνικές οπτικοποίησης, δραματοποίησης, δημιουργικής γραφής
  • ανάδειξη της ανεκτικότητας, της αλληλεγγύης, της επινοητικότητας
  • καλλιέργεια του δημοκρατικού διαλόγου
  • διερεύνηση των συνεκτικών δομών της κοινωνίας και αποκωδικοποίησή τους:
 
Αναλυτικά η πρόταση και οι δράσεις μας στη σελίδα του Bravo Schools:
 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://gym-zosim.ioa.sch.gr/psifiste-to-scholeio-mas-stin-anoichti-psifoforia-koinoy-toy-bravo-schools/