Αυτοαξιολόγηση 2021-22

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

  • Αριθμός μαθητών: 264 (12 τμήματα) – δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης.
  • Αριθμός εκπαιδευτικών: 23 εκπαιδευτικοί με θητεία, 3 εκπαιδευτικοί με πλήρη απόσπαση, 11 εκπαιδευτικοί με μερική διάθεση-συμπλήρωση ωραρίου.
  • Διοίκηση: Διευθύντρια και ένας (1) Υποδιευθυντής.
  • Βοηθητικό Προσωπικό: 2 καθαρίστριες με πλήρες ωράριο, 1 επιστάτρια.
  • Κτιριακές υποδομές: Το κτίριο του σχολείου αποτελεί μέρος του παλιού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων επί της οδού Δομπόλη 30 και βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης. Δεν έχει οικοδομική άδεια, όπως τα περισσότερα σχολεία της πόλης, και είναι μερικώς μόνο προσβάσιμο σε ΑμΕΑ.
  • Εργαστήρια: Υπάρχουν 2 εργαστήρια πληροφορικής: 1 εργαστήριο καινούργιο (με ενέργειες του σχολείου-γονέων), 1 εργαστήριο με εξοπλισμό 15ετίας αναβαθμισμένο (δωρεά). Επίσης, 1 εργαστήριο για τις ανάγκες διδασκαλίας όλων των διδακτικών αντικειμένων (δωρεά), 1 εργαστήριο χημείας-βιολογίας (δωρεά του Συλλόγου γονέων), 1 εργαστήριο τεχνολογίας.
  • Κλειστό Γυμναστήριο-αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
  • Σχολική βιβλιοθήκη: Το σχολικό έτος 2021-22 δεν λειτούργησε καθόλου λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά χρησιμοποιήθηκε ως αίθουσα για τις ανάγκες των ομίλων και άλλων σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Πριν από την πανδημία λειτουργούσαν ξεχωριστές αίθουσες ανά διδακτικό αντικείμενο (φυσικής, μουσικής, εικαστικών κ.λπ.), οι οποίες από το 2020-21 χρησιμοποιούνται ως σταθερές αίθουσες διδασκαλίας για κάθε τμήμα.
  • Εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς: Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και διδακτική εμπειρία, ενημερώνονται συνεχώς και εφαρμόζουν τις σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές. Κατά το σχολικό έτος 2021-22 συμμετείχαν όλοι στην επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών, καθώς και στην πιλοτική εφαρμογή τους. Οι μαθητές, λόγω του τύπου του σχολείου, έχουν ισχυρά κίνητρα για μάθηση και πολλαπλά ενδιαφέροντα αλλά και έντονο ανταγωνισμό εστιασμένο αρκετές φορές στις βαθμολογικές επιδόσεις. Οι γονείς τους διαθέτουν κατά κανόνα υψηλό μορφωτικό επίπεδο και υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο των μαθητών. Η συνεργασία τους με το σχολείο είναι πολύ καλή με ελάχιστες εξαιρέσεις, αν και συχνά με τις παρεμβάσεις τους ακούσια συμβάλλουν στη δημιουργία ασφυκτικού κλίματος για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο Σύλλογος Γονέων είναι πολύ υποστηρικτικός και αποτελεί ενεργό παράγοντα στη ζωή του σχολείου.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

  1. Το σχολείο μας στοχεύει στην πλήρη ατομική και κοινωνική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, ανεξάρτητα από φύλο, κοινωνική-πολιτισμική προέλευση ή άλλες ιδιαιτερότητες. Δίνεται έμφαση στην υπευθυνότητα, στην καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων και ανάληψης πρωτοβουλιών. Εξίσου προβάλλονται και καλλιεργούνται αξίες, στάσεις και δεξιότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του ενεργού δημοκρατικού πολίτη.
  2. Η Διεύθυνση του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και ο Σύλλογος Γονέων εργάζονται για την ειρηνική και πολιτισμένη συνύπαρξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με απώτερο στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου μάθησης αλλά και την ομαλή κοινωνικοποίηση και την καλλιέργεια στάσεων και αξιών ζωής. Οι πρακτικές που αναπτύσσονται χαρακτηρίζονται από διάθεση διαλόγου, λογοδοσίας και ανάληψης ευθυνών.

Σημεία προς βελτίωση

  1. Απαιτείται η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των μαθητών στον σχολικό χώρο, καθώς και η απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη καταδίκη του σχολικού εκφοβισμού και ο σεβασμός της προσωπικότητας και των ορίων καθενός. Οι μαθητές πρέπει με κάθε μέσο να ενθαρρύνονται ώστε να ενημερώνουν άμεσα τον εφημερεύοντα καθηγητή, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματός τους, τους υπευθύνους της Σχολικής Ζωής και τη Διεύθυνση του σχολείου σε κάθε περίπτωση διατάραξης της ειρηνικής και πολιτισμένης συνύπαρξης.
  2. Προτείνεται ενεργότερη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων σε δράσεις του Συλλόγου Γονέων.
  3. Η διά ζώσης επικοινωνία με τους γονείς τόσο κατά τις τακτικές ενημερώσεις όσο και εκτάκτως θα πρέπει να αποτελέσει στόχο του σχολείου για το επόμενο σχολικό έτος – λαμβανομένων υπόψη των υγειονομικών συνθηκών.
Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

  • Το σχολείο έχει αναπτύξει διαχρονικά μια κουλτούρα λειτουργίας της διοίκησης η οποία λειτουργεί ικανοποιητικά και στηρίζεται στην επικοινωνία όλων των μερών, τη δικαιοσύνη, τη λογοδοσία και την ανάληψη ευθυνών.

Σημεία προς βελτίωση

  • Οι σχέσεις του σχολείου με την κοινότητα περιορίστηκαν από τις υγειονομικές συνθήκες και επομένως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αναλόγως των συνθηκών.

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

  • Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετέχουν τακτικά σε επιμορφωτικές δράσεις, ενώ ενδιαφέρονται για την υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Σημεία προς βελτίωση

  1. Προτείνεται η συνέχιση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις, καθώς και η επιδίωξη περισσότερων συνεργασιών με άλλα σχολεία.
  2. Προτείνεται η μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στο προ της πανδημίας επίπεδο, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργίες

Αριθμός σχεδίων δράσης που υλοποιήθηκαν

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν οι δράσεις

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

4

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Διοικητική λειτουργία

4

Σχολείο και κοινότητα

Σχολείο και κοινότητα

Σχολείο και κοινότητα

Σχολείο και κοινότητα

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

1

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 

Παρατηρήσεις/Σχόλια

Ο αριθμός των δράσεων του σχολείου σε συνδυασμό με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και τη λειτουργία των ομίλων επιβάρυνε υπέρμετρα τη λειτουργία του σχολικού προγράμματος. Επιπλέον, ο πλήρης προγραμματισμός των δράσεων στην έναρξη του διδακτικού έτους δεν είναι λειτουργικός, καθώς δεν είναι οριστικοποιημένο το σχολικό πρόγραμμα (π.χ. τοποθετήσεις εκπαιδευτικών), δεν έχουν προκύψει οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, ενώ πολλά σημαντικά προγράμματα προτείνονται από διάφορους φορείς σε μεταγενέστερο χρόνο και ταυτόχρονα “τρέχουν” μαθητικά φεστιβάλ, διαγωνισμοί και άλλες εκδηλώσεις που δεν είναι προγραμματισμένες από την αρχή του σχολικού έτους. Απεναντίας, η αποτίμηση των δράσεων θεωρείται ουσιαστικότερη διαδικασία για την εκπαιδευτική πράξη.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Συνεργασία όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενεργοποίηση των μαθητών, εξωστρέφεια.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Μεγάλη επιβάρυνση του σχολικού προγράμματος, σημαντικές δυσκολίες στον συντονισμό των μαθημάτων, αλληλοεπικάλυψη μαθησιακών στόχων, ιδιαίτερες δυσκολίες στην πραγματοποίηση των δράσεων λόγω των ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών.

Ανάδειξη πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία

Άξονας: Σχολείο και Κοινότητα

Τίτλος Δράσης: Κλιματική αλλαγή

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://gym-zosim.ioa.sch.gr/aytoaxiologisi-2021-22/