Αυτοαξιολόγηση 2020-21

Αρχική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

  • Αριθμός μαθητών: 264 (12 τμήματα) – δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης.
  • Αριθμός εκπαιδευτικών: 25 με θητεία, 10 με μερική διάθεση-συμπλήρωση ωραρίου, 1 με τρίμηνη σύμβαση.
  • Διοίκηση: Διευθύντρια και ένας (1) Υποδιευθυντής.
  • Βοηθητικό Προσωπικό: 1 μόνιμη καθαρίστρια μειωμένου ωραρίου, 1 καθαρίστρια συμβασιούχος, 1 επιστάτρια.
  • Κτιριακές υποδομές: To κτίριο του σχολείου αποτελεί μέρος του παλιού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων επί της οδού Δομπόλη 30 και βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης. Δεν έχει οικοδομική άδεια, όπως τα περισσότερα σχολεία της πόλης και είναι μερικώς μόνο προσβάσιμο σε ΑμΕΑ.
  • Εργαστήρια: Υπάρχουν 2 εργαστήρια πληροφορικής: 1 εργαστήριο καινούργιο (με ενέργειες του σχολείου-γονέων), 1 εργαστήριο με εξοπλισμό 15ετίας αναβαθμισμένο (δωρεά). Επίσης, 1 εργαστήριο για τις ανάγκες διδασκαλίας όλων των διδακτικών αντικειμένων (δωρεά), 1 εργαστήριο χημείας-βιολογίας (δωρεά του Συλλόγου γονέων), 1 εργαστήριο τεχνολογίας.
  • Κλειστό Γυμναστήριο-αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
  • Σχολική βιβλιοθήκη: λειτουργεί ανάλογα με τη διάθεση προσωπικού από τη Δ.Δ.Ε.
  • Προ της πανδημίας λειτουργούσαν ξεχωριστές αίθουσες ανά διδακτικό αντικείμενο (φυσικής, μουσικής, εικαστικών κ.λπ.), οι οποίες το 2020-21 χρησιμοποιήθηκαν ως σταθερές αίθουσες διδασκαλίας.
  • Εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς: Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και διδακτική εμπειρία, ενημερώνονται συνεχώς και εφαρμόζουν τις σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές. Οι μαθητές, λόγω του τύπου του σχολείου, έχουν ισχυρά κίνητρα για μάθηση και πολλαπλά ενδιαφέροντα αλλά και έντονο ανταγωνισμό εστιασμένο αρκετές φορές στις βαθμολογικές επιδόσεις. Οι γονείς τους, διαθέτουν κατά κανόνα υψηλό μορφωτικό επίπεδο και υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο των μαθητών. Η συνεργασία τους με το σχολείο είναι πολύ καλή με ελάχιστες εξαιρέσεις και ο Σύλλογος γονέων είναι πολύ υποστηρικτικός και αποτελεί ενεργό παράγοντα στη ζωή του σχολείου.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

  • Εφαρμογή των σύγχρονων διδακτικών και παιδαγωγικών μεθόδων από όλους τους εκπαιδευτικούς τόσο στη διά ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία λόγω της πανδημίας.
  • Έλλειψη μαθητικής διαρροής-αποτελεσματική φοίτηση όλων των μαθητών.
  • Ελάχιστες ήπιες εκδηλώσεις συγκρούσεων-παραβίασης σχολικών κανόνων, ικανοποιητικές σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων.

Σημεία προς βελτίωση

  • Διδασκαλία-μάθηση-αξιολόγηση: Προτείνεται η καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα δικαιώματα των παιδιών και η άσκηση των μαθητών σε πρακτικές διαμεσολάβησης ως δεξιότητα ζωής.
  • Σχέσεις σχολείου-οικογένειας: Χρειάζεται σαφέστερη οριοθέτηση της επικοινωνίας των γονέων με το σχολείο.
  • Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους: Απαιτείται συστηματικότερη μελέτη και εφαρμογή των κανόνων του σχολείου.

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

  • Πολύ καλή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και των υποδομών του σχολείου.
  • Ικανοποιητική συμμετοχή στη ζωή της κοινότητας και διάχυση καλών πρακτικών, κυρίως με τη χρήση ΤΠΕ, δεδομένων των υγειονομικών συνθηκών.

Σημεία προς βελτίωση

  • Ελλείψεις στην προσβασιμότητα κυρίως στις τουαλέτες και τους αύλειους χώρους. Χρειάζεται αμεσότερη ανταπόκριση του Δήμου στη συγκεκριμένη ανάγκη του σχολείου, με δεδομένη τη φοίτηση παιδιών ΑμΕΑ τη σχολική χρονιά 2021-22.

 

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

  • Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενθαρρύνονται και συμμετέχουν τακτικά σε επιμορφωτικές δράσεις, ενώ ενδιαφέρονται για την υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Σημεία προς βελτίωση

  • Προτείνονται περισσότερες επιμορφωτικές δράσεις-συνεργασίες με άλλα σχολεία για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
  • Η αποκατάσταση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα στο επίπεδο προ της πανδημίας κρίνεται απαραίτητη, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://gym-zosim.ioa.sch.gr/aytoaxiologisi-2020-21/