«

»

Απρ 04 2016

Συμμετοχή μαθητών στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Γυμνασίου

Κατά το διήμερο 1 & 2 Απριλίου 2016, μια ομάδα εννέα μαθητών της Β΄ τάξης (οκτώ του τμήματος Β1 και ενός του Β3) έλαβε μέρος στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Γυμνασίου, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας (WRO Hellas).

Το κεντρικό θέμα του «Ταξίδι στην Αρχαιότητα: αυτόματες μηχανές στην Αρχαία Ελλάδα» εστίαζε στη διαθεματικότητα, την οποία επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε με το δικό μας project, ενταγμένο στο eTwinning πρόγραμμα «Ulysse 2016: Je reviendrai». Έτσι, με «προπονήτρια ομάδας» την κ. Μαρία Παπαγεωργίου, Μαθηματικό και «βοηθό προπονήτριας» την κ. Ελένη Ζήκου, Φιλόλογο, οι μαθητές ανέπτυξαν τη δράση τους στο τρίπτυχο: «Ο παντογράφος του Ήρωνα», «Το ταξίδι του Οδυσσέα» και «Ο λαβύρινθος του Μινώταυρου», εφαρμόζοντας αυτοματισμούς και τεχνικές δεξιότητες.

Μεταξύ συμμετοχών από 112 Γυμνάσια (δημόσια και ιδιωτικά) από όλη τη χώρα, οι μαθητές μας κατέκτησαν επάξια την 7η θέση, ενώ είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους σε ένα ευρύ κοινό και να αξιολογηθούν για αυτό θετικά. Συγκεκριμένα, ο κ. Γιάννης Μπαράς, κριτής του Διαγωνισμού, σημειώνει: «Συγχαρητήρια για το project της ομάδας σας. Είχατε ένα πολύ ενδιαφέρον και διαθεματικό θέμα, το οποίο σίγουρα κατά την πραγματοποίησή του είχε ποικίλα εκπαιδευτικά οφέλη για την ομάδα των παιδιών τα οποία το δούλεψαν. Ήταν πρωτότυπο, είχε καλή κατασκευή και απόδοση. Είναι μία εργασία που μπορεί να εκτεθεί ως πρότυπη σε συνέδρια, φεστιβάλ κτλ. Θέλω αυτά να τα μεταφέρετε στα παιδιά τα οποία εργάστηκαν στο project. Σε κάθε περίπτωση, είχατε μία πολύ όμορφη κατασκευή, με πρωτότυπο θέμα, το οποίο θα σας πρότεινα να το αναπτύξετε περαιτέρω».

Η όλη διαδικασία για την καινοτόμα εκπαιδευτική πρακτική ωφέλησε τους συμμετέχοντες μαθητές μας, καθώς συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και λειτούργησαν επικοινωνιακά σε ένα απαιτητικό διαγωνιστικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται στην πρόθυμη συμμετοχή των γονέων τους, οι οποίοι, από κοινού με τις δύο εκπαιδευτικούς, κάλυψαν εξ ολοκλήρου το κόστος μετάβασης και διαμονής στην Αθήνα και συνόδευσαν τα παιδιά τους σε κάθε φάση της διαδικασίας, σηματοδοτώντας έτσι την άψογη σχέση τους με το σχολείο και την προοπτική για μελλοντική συνεργασία.

Περισσότερες πληροφορίες στο ιστολόγιο του Ομίλου Μαθηματικών.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://gym-zosim.ioa.sch.gr/simmetochi-mathiton-ston-1o-panellinio-diagonismo-ekpedeftikis-rompotikis-gia-pedia-gimnasiou/