Σεπ 01 2015

Προκήρυξη μιας (01) θέσης μαθητή/τριας στη Β΄ τάξη Γυμνασίου

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων προκηρύσσει μια (1) θέση για την εγγραφή μαθητή/τριας στη Β΄ τάξη Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2015-16. Οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους γονείς και κηδεμόνες θα γίνονται στο σχολείο καθημερινά και από ώρες 8.30 έως 13.30 και μέχρι την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου ώρα 13.00.

Περισσότερες πληροφορίες στη γραμματεία του σχολείου στα τηλέφωνα 2651043141 και 2651043274.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/prokirixi-mias-thesis-mathititrias-sti-b-taxi-gimnasiou/

Ιουλ 07 2015

Όμιλοι Δημιουργικότητας και Αριστείας για το Σχολικό Έτος 2015-16

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων προγραμματίζει για το Σχολικό Έτος 2015-16 τη λειτουργία των ακόλουθων εκπαιδευτικών ομίλων δημιουργικότητας και αριστείας:

 

Όμιλοι Δημιουργικότητας & Αριστείας Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Ώρες/εβδομάδα
Πληροφορικής – Μαθαίνω να προγραμματίζω» Μ. Εξάρχου – Ε. Ράπτη 2 διδακτ. ώρες
Λέσχη φιλαναγνωσίας Ε. Ζήκου – Μ. Πετρίδου 2 διδακτ. ώρες
Εικαστικές Τέχνες στην ψηφιακή εποχή Ι Ζωγάκης 4 διδακτ. ώρες
Ιταλικής γλώσσας & πολιτισμού Β. Καλαντζή / Α. Ντόστα 2 διδακτ. ώρες
Μουσικής έκφρασης και δημιουργίας Κ. Μπεκιάρη 2 διδακτ. ώρες
Ζ on air: σχολικό ραδιόφωνο Ά. Μπουκουβάλα 4 διδακτ. ώρες
Φυσικές επιστήμες και νέα τεχνολογία Χ. Παντούλα 2 διδακτ. ώρες
Η γεωμετρία του Ευκλείδη με τεχνολογία (Β΄ τάξη) Μ. Παπαγεωργίου 2 διδακτ. ώρες
Η τέχνη του ευτελούς – δημιουργώ με απλά υλικά Κ. Σταύρου 2 διδακτ. ώρες
Αγγλικής γλώσσας (επίπεδο Β2) Ι. Τσιπλακίδης 2 διδακτ. ώρες

 

Οι όμιλοι λειτουργούν μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα και κάθε μαθητής μπορεί να συμμετάσχει σε δύο ομίλους κατ’ ανώτατο όριο. Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος υποβάλλονται στη διεύθυνση του σχολείου τον Σεπτέμβριο.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/omili-dimiourgikotitas-ke-aristias-gia-to-scholiko-etos-2015-16/

Ιουλ 05 2015

Πρόγραμμα eTwinning «Η Διαπολιτισμικότητα στον χώρο και τον χρόνο»

Κατά το σχολικό έτος 2014-2015 στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων υλοποιήθηκε το πρόγραμμα eTwinning «Η Διαπολιτισμικότητα στον χώρο και τον χρόνο», με τη συμμετοχή 66 μαθητών των τμημάτων Α1, Γ1 και Γ4, καθώς και των εκπαιδευτικών: Τόκη Βασιλικής (δημιουργού) ΠΕ19, Εξάρχου Μαρίας ΠΕ19, Ζήκου Ελένης ΠΕ02, Νόννη Λευκοθέας ΠΕ02, Ράπτη Ευτυχίας ΠΕ19 και Χαρτζάβαλου Ελένης ΠΕ05

Το πρόγραμμα δομήθηκε σε δύο πτυχές. Η πρώτη πτυχή αφορούσε την κοινή δράση σχολείων  από δύο γεωπολιτικά ιδιαίτερες περιοχές της χώρας μας, τα Ιωάννινα και την Ξάνθη (Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων – 5ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ξάνθης). Στη συνέχεια, η σύμπραξη με άλλα πολιτιστικά προγράμματα του σχολείου («Μεγάλοι Έλληνες της Μεγάλης Ελλάδας», «Γλυπτά – Ιστορικά μνημεία του τόπου μου», «Ελληνόφωνες κοινότητες της Κάτω Ιταλίας») οδήγησε στη δεύτερη πτυχή, η οποία αφορούσε τη διαθεματική-διαπολιτισμική  προσέγγιση μιας επίσης ιδιαίτερης περιοχής ως προς την παρουσία του ελληνισμού από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας. Συνεπώς, η θεματική διευρύνθηκε και η συμμετοχή μαθητών (όλη η Τρίτη τάξη) και εκπαιδευτικών επεκτάθηκε (Παπαγεωργίου Μαρία ΠΕ03, Ζωγάκης Ιωάννης ΠΕ8, Καλαντζή Βασιλική ΠΕ33, Ντόστα Αναστασία ΠΕ33).

Δεδομένου ότι στην πορεία της ιστορίας τους οι περιοχές αυτές υπήρξαν πολυπολιτισμικές κοιτίδες, ενδιαφέρον είχε να αναδειχτεί η σύγχρονη πολιτισμική τους ταυτότητα, μέσω της παροντοκεντρικής συμμετοχής των εμπλεκόμενων μαθητών και εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της διαπολιτισμικότητας. Το έργο προσεγγίστηκε διαθεματικά εμπεριέχοντας ποικίλα γνωστικά αντικείμενα: Πληροφορική, Μαθηματικά, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,  Ιταλική Γλώσσα, Γαλλική γλώσσα και Εικαστικά παρέχοντας έτσι την ευκαιρία στους μαθητές να εμπλακούν σε ανάλογες δραστηριότητες.

Η διδασκαλία των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων εμπλουτίστηκε με τη διαθεματική, βιωματική, ομαδοσυνεργατική και διερευνητική προσέγγιση και αξιοποίησε τη δυνατότητα για τους μαθητές ώστε

  • να διαμορφώσουν θετικές αντιλήψεις για τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, αλλά και με το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον
  • να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη και την αξία της πολιτιστικής ποικιλίας
  • να κατανοήσουν τη διαδικασία με την οποία διαμορφώνεται η ατομική και συλλογική ταυτότητα των ανθρώπων
  • να αποκτήσουν την ικανότητα παραγωγής και αξιολόγησης πολυτροπικών κειμένων ως προς την αισθητική και τη λειτουργικότητά τους
  • να ενσωματώσουν τη διαπολιτισμική οπτική και να αναστοχαστούν τις δικές τους εμπειρίες.

 

Η καινοτόμα πρακτική μας εστιάστηκε στο να εντοπίσουμε εμπειρικά και να αξιολογήσουμε διαθεματικά τα στοιχεία της διαπολιτισμικότητας τόσο στις προαναφερόμενες περιοχές όσο και ευρύτερα. Έτσι, με τη μέθοδο project, εκπονήθηκαν από τους μαθητές ομαδοσυνεργατικές εργασίες με ποικίλη θεματολογία (ετερότητα, ρατσισμός και προκατάληψη, πολιτισμική ιδιαιτερότητα, ιστορικό πλαίσιο, κοινωνικοπολιτιστικά συμφραζόμενα κ.ά.), οι οποίες παρουσιάστηκαν και αξιολογήθηκαν μέσω των ΤΠΕ.

http://twinspace.etwinning.net/3039/home

Οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία βιωματική-διαδραστική επαφή με αυτά τα στοιχεία στον ίδιο τον χώρο όπου δημιουργήθηκαν και όπως διατηρούνται στη σύγχρονη εποχή, με την πραγματοποίηση α) τριήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής των τμημάτων Α1, Γ1 και Γ4 στην Ξάνθη και Καβάλα (1-3 Μαρτίου 2015), SDC12945SDC12955SDC12908

 

και β) πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στη Νότια Ιταλία – Σικελία (19-25 Μαρτίου 2015), με τη συμμετοχή σαράντα (40) μαθητών της Τρίτης τάξης.

zοsimaia

 

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε πολύ θετικά από τους συμμετέχοντες σε αυτό τόσο ως προς το πολυμεσικό προϊόν της μεθόδου project όσο και ως προς τη σχετική βιβλιογραφική έρευνα και την ακόλουθη έρευνα πεδίου. Η διαθεματική-διαπολιτισμική προσέγγιση διεύρυνε τους ορίζοντές μας, καθώς συνειδητοποιήσαμε την αξία της συνύπαρξης των πολιτισμών διαχρονικά, αλλά και του επιστημονικού και ανθρωπιστικού πνεύματος γενικότερα.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/programma-etwinning-i-diapolitismikotita-ston-choro-ke-ton-chrono/

Ιουλ 04 2015

Μεγάλοι Έλληνες της Μεγάλης Ελλάδας

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Μεγάλοι Έλληνες της Μεγάλης Ελλάδας»

Κατά τη σχολική χρονιά 2014-15 οι μαθητές του τμήματος Γ2 συμμετείχαν στο πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο  «Μεγάλοι Έλληνες της Μεγάλης Ελλάδας». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τις παρακάτω εκπαιδευτικούς: Παπαγεωργίου Μαρία ΠΕ03 (συντονίστρια) και Παντούλα Χριστίνα ΠΕ04, Ζήκου Ελένη ΠΕ02, Τόκη Βασιλική ΠΕ19 (συμμετέχουσες).

Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές, μέσω της ομαδοσυνεργατικής διδακτικής μεθόδου, αναζήτησαν πληροφορίες για α) θέματα Μαθηματικών – Φυσικής μέσα από ιστορικές και κοινωνικές αναφορές/διασυνδέσεις με Κάτω Ιταλία- Σικελία, β) τους μεγάλους Έλληνες επιστήμονες που έδρασαν στην Κάτω Ιταλία και Σικελία από την κλασική αρχαιότητα (όπως ήταν π.χ. ο Συρακούσιος Αρχιμήδης, ο Πυθαγόρας με ιδιαίτερη μνεία στη Χρυσή Τομή και τις εφαρμογές της) μέχρι σήμερα, και γ) την ελληνική διάλεκτο της Κάτω Ιταλίας και τις ελληνόφωνες περιοχές της.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους με το πρόγραμμα συνδέθηκαν και τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Γλυπτά – Ιστορικά μνημεία του τόπου μου», «Ελληνόφωνες κοινότητες της Κάτω Ιταλίας» και Etwinning «Η Διαπολιτισμικότητα στον χώρο και τον χρόνο» των υπόλοιπων τμημάτων της Γ’ τάξης. Η καινοτόμα πρακτική μας εστιάστηκε στο να προσεγγιστεί το έργο διαθεματικά, εμπεριέχοντας ποικίλα γνωστικά αντικείμενα: Μαθηματικά, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Πληροφορική, Ιταλική Γλώσσα, Γαλλική γλώσσα και Εικαστικά παρέχοντας έτσι την ευκαιρία στους μαθητές να εμπλακούν σε ανάλογες δραστηριότητες. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με ομαδοσυνεργατικές ερευνητικές διαδικασίες με ποικίλη θεματολογία, αναζήτησαν πηγές βιβλιογραφίας-δικτυογραφίας,  αξιολόγησαν και οργάνωσαν πληροφορίες και μέσω βιωματικών δράσεων ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας και κριτικής σκέψης. Έτσι, με τη μέθοδο project, εκπονήθηκαν οι εργασίες των μαθητών, οι οποίες παρουσιάστηκαν και αξιολογήθηκαν μέσω των ΤΠΕ.

 

Οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία βιωματική-διαδραστική επαφή με αυτά τα στοιχεία στον ίδιο χώρο όπου δημιουργήθηκαν και όπως διατηρούνται στη σύγχρονη εποχή, με την πραγματοποίηση πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην Κάτω Ιταλία και Σικελία (19-25 Μαρτίου 2015), με τη συμμετοχή σαράντα (40) μαθητών της Τρίτης τάξης. Το πρόγραμμα κάλυπτε περιηγήσεις σε κοιτίδες του ελληνισμού: αρχαιολογικούς χώρους – ιστορικές πόλεις – μυθολογικούς χώρους – επισκέψεις σε μουσεία και ναούς, συμμετοχή σε παραδοσιακά και σύγχρονα πολιτισμικά δρώμενα στις ελληνόφωνες περιοχές της Ιταλίας (επικοινωνία με τους κατοίκους της “Grecia Salentina” στα ελληνόφωνα χωριά Καλημέρα και Στερνατία, συνάντηση με μέλη του πολιτιστικού συλλόγου «ΧΩΡΑ-ΜΑ»).

Για το τέλος, αξίζει να σημειωθεί η άψογη συνεργασία με τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα συναδέλφους, το έκδηλο ενδιαφέρον των μαθητών, καθώς και ο έγκαιρος και μεθοδικός σχεδιασμός των δράσεων σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η συντονίστρια

Μ. Παπαγεωργίου

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/megali-ellines-tis-megalis-elladas/

Ιουν 29 2015

Αναλυτική βαθμολογία υποψηφίων εισαγωγικών εξετάσεων 2015

Οι βαθμολογίες των υποψηφίων μαθητών των εισαγωγικών εξετάσεων για το σχολικό έτος 2015-16, θα είναι διαθέσιμες από την Τρίτη 30/6/2015 στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδέονται με τους κωδικούς τους.

Από τη Διεύθυνση

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/analitiki-vathmologia-ipopsifion-isagogikon-exetaseon-2015/

Ιουν 29 2015

Ανακοίνωση για τους επιτυχόντες μαθητές των εισαγωγικών εξετάσεων 2015

Παρακαλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των επιτυχόντων μαθητών για την Α΄τάξη του σχ. έτους 2015-16, να επικοινωνήσουν με το σχολείο και να δηλώσουν τη β΄ ξένη γλώσσα επιλογής του παιδιού τους.
Οι γλώσσες επιλογής που διδάσκονται στο σχολείο είναι Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά.
Το σχολείο θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι 30/6/2015 και κάθε Πέμπτη του Ιουλίου και του Αυγούστου από 8:30 πμ. μέχρι 13:30 μμ.

Από τη Διεύθυνση

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/anakinosi-gia-tous-epitichontes-mathites-ton-isagogikon-exetaseon-2015/

Ιουν 27 2015

Αποτελέσματα εισαγωγικών εξετάσεων 2015

 

Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων για το σχολικό έτος 2015-16 εδώ.

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/apotelesmata-isagogikon-exetaseon-2015/

Ιουν 25 2015

Τελετή αποφοίτησης Γ τάξης σχολικού έτους 2014 – 2015

Η τελετή αποφοίτησης των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου της σχολικής χρονιάς 2014-15 θα γίνει την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015, ώρα 19:00 στο Καμπέρειο Θέατρο.

prosklisi_apofitisis2015

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/teleti-apofitisis-g-taxis-scholikou-etous-2015/

Ιουν 25 2015

Θεατρική παράσταση του Ομίλου Δημιουργικής γραφής και Θεάτρου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και ο  Όμιλος «Εκφραστικής  Ανάγνωσης, Δημιουργικής Γραφής και Θεάτρου»  του σχολείου παρουσιάζουν το έργο «Η Κοκκινοσκουφίτσα στο δάσος των θαυμάτων» την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015, ώρα 19:00 στο Καμπέρειο Θέατρο. Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της  Συνάντησης Μαθητικών Θιάσων  που οργανώνει το ΔΗ.ΠΕ.Θ. Ι. και μετά το πέρας της θα ακολουθήσει η τελετή αποφοίτησης των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου της σχολικής χρονιάς 2014-15.

Το κείμενο του έργου αποτελεί καρπό της δημιουργικής εργασίας των μαθητών της Α΄ και της Β΄ τάξης  που συμμετείχαν στον Εκπαιδευτικό Όμιλο κατά το σχολικό έτος 2014-15 υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας, Άννας Μπουκουβάλα. Οι μαθητές, βιωματικά μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και το θεατρικό παιγνίδι, διερεύνησαν τις μεθόδους  με τις οποίες θα μπορούσαν  να  διαγράψουν  έναν ρόλο, τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορετικοί ρόλοι μπορούν τελικά να συνδυαστούν και να αλληλεπιδράσουν δημιουργώντας δράση και τελικά ό,τι συνέλαβαν  ως ιστορία δοκίμασαν να το μετατρέψουν σε λιτό και περιεκτικό θεατρικό λόγο.

Έμπνευση άντλησαν από τη ζωή τους, και πιο συγκεκριμένα από το επίκαιρο για εκείνους θέμα της εφηβείας, των προβλημάτων της και προβληματισμών τους πάνω σ” αυτό. Θεατρικό καμβά, από όπου ξεπήδησαν οι χαρακτήρες του έργου, αποτέλεσε το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας, με τους συμβολισμούς του, σε συνομιλία με το εξίσου γνωστό κι αγαπημένο έργο του Λ. Κάρολ, Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων.

prosklisi_apofitisis2015

afisa_apofitisis2015

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/theatriki-parastasi-tou-omilou-dimiourgikis-grafis-ke-theatrou/

Ιουν 24 2015

Λύκεια φοίτησης των μαθητών του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2015-16

Μπορείτε να δείτε τα Λύκεια στα οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2015-16 εδώ.

 

 

.

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://gym-zosim.ioa.sch.gr/wp/likia-fitisis-ton-mathiton-tou-scholiou-mas-gia-to-scholiko-etos-2015-16/

Παλαιότερα άρθρα «

Φέρε περισσότερα στοιχεία